Cinquena sessió de treball
En aquesta sessió el veiem una mica més neguitós fet
que atribuïm als temes tan delicats que vam tractar l’últim dia, però de
seguida el calmem dient-li que nosaltres l’ajudarem a que ho entengui tot, el
meu tutor té l’habilitat de parlar d’una manera molt clara i calmada i utilitza
el contacte físic, acariciant-lo o tocant-li les mans, l’esquena...i el nen es
calma de seguida.
Quan li ensenyem les fotos de la seva família d’acollida
i la seva família biològica, ell les situa enganxades en el dibuix de la casa corresponent.
Aquesta, però, no és la finalitat del
treball, sinó que és important observar que el nen es mostra tranquil quan ho
fa, és a dir, ell sembla que accepti de bon grat la seva història familiar. En J.C
no pateix cap conflicte de doble vinculació, que era la nostra hipòtesi al
començament del treball.
Cal dir que quan ja guardàvem els dibuixos i les
fotos, el nen ho ha girat tot del revés de manera que no es veia cap dibuix ni
cap persona.
S’observa un clar vincle afectiu amb la seva família d’acollida,
en canvi, amb la seva família biològica no hi manté cap relació afectiva. De les
visites amb la família biològica en parlaré en una altra entrada.
Nosaltres li hem explicat que no viu amb la seva
família biològica perquè els seus pares no podien ni sabien cuidar-lo i, per
aquest motiu, en Jordi i els tècnics del CAF li han buscar una família que el
cuidessin molt bé. El nen diu que li agrada molt la seva família amb la que
viu.
Quan li expliquem el conte de la “petita zebra” (la
història de la seva vida) ell se sent molt identificat, fa referència a que la germaneta
de la zebra és la I., la seva germana.
Sembla que li agradi molt el conte, això vol dir que
viu la seva història d’una manera tranquil·la i l’accepta tal com és. Es mostra
molt conforme en les diferents explicacions que li donem, tot i que a vegades
es mostra més seriós o neguitós.
Conclusions
Cal dir que el que he exposat a cada sessió de treball és
la conclusió que hem extret el meu tutor i jo de cada dia. Ens hem centrat
sobretot en com reaccionava el nen a cada situació nova que li anàvem
explicant, com ell integrava i assimilava tota la informació i el procés de
treball.
Al final de cada
sessió vèiem si es complien o no les nostres hipòtesis. El treball realitzat
anava dirigit molt en funció de la reacció del nen en el procés. Segons es mostrava
en cada moment i segons com vivia les nostres explicacions, el meu tutor dirigia
el treball a realitzar amb ell.
Hem pogut avaluar
que en J.C no viu en conflicte, és a dir, el nen accepta bé la seva realitat,
segurament és perquè va anar a viure amb la seva família d’acollida quan només
tenia 6 mesos d’edat, i el conflicte de doble vinculació propi dels nens i
nenes d’acollida no el té. És la primera vegada a la seva vida que sent tota la
seva història explicada amb detalls, tenint en compte les causes i les conseqüències
de la circumstancia en la què viu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada